Västindien igen 2010 - - oktober 2011
söndag 30 oktober 2011 - Skrivet av Anders o Cathrine
Hashdax
Djungelturen
Så var det dags för hash igen (Hash House Harriers =Föreningen för drinkers with a running problem). Ut i regnskogen, upp på bergen, ner i dalen, upp på bergen....osv. Denna hash ansågs jobbig och det betyder lodräta stup som man måste klättra upp för eller nedför. Oftast både och. Och i lera!

En mil denna gång och Garmin-kalori-mätaren visar tre gånger så mycket energiåtgång som Kungsholmen runt.

Och sedan avslutningen, själva anledningen till regnskogsrundan: Gatufest på en lokal bar någonstans långt borta från den normala civilisation som vi oftast är hänvisad till som turister och seglare.
måndag 24 oktober 2011 - Skrivet av Anders o Cathrine
Lång dags färd mot ......
Kaz á Anne
Efter tre dygn med flyg, 2 övernattningar, hyrbil och slutligen färja kom vi fram till Les Saintes. Här hade Gunilla fixat ett hus åt oss att bo i. Helt fantastiskt, här kan vi sitta på altanen och behöver inte oroa oss när squalls och vindar kommer. Vilket dom gör idag. Mysigt att komma tillbaka. Det mesta är sig likt. Fast lungt, säsongen har inte dragit igång ännu.

Igår söndag åkte vi runt med Philippe och Gunilla på Guadeloupe för att träffa ägarna till tomten vi är intresserade av att köpa här. Efter en hel dags slit, mest av Philippe, lyckades vi få dem att skriva på ett Letter of Intent att sälja till oss.

So far so good, men det är många vändor kvar!

Vi hann även med några av våra favoritställen, Chez Cecil, morgonpromenad till Fort Carolin, nygrillad fisk hos Philippe o Gunilla och pizza på vår altan.

Länk till fotoalbum: Kaz á Anne
torsdag 20 oktober 2011 - Skrivet av Anders o Cathrine
Dags att lämna Sverige
Då var det dags att flyga iväg igen. Efter 2 härliga månader här i Sverige.

Vi har fått uppleva Västkusten, Öland och Roslagen. Träffat vänner och barn och tillbringat mycket tid i lägenheten med tända ljus och brasa. Tränat en hel del, Tjejmilen och Hässelbyloppet + mycket SATS. Här trivs vi riktigt bra.

Om ett par timmar börjar vår långa resa. Sthlm, Amsterdam, St Martin, Antigua, Guadeloupe. Och ett par dagar på Les Saintes. Sen tar vi oss till Grenada och båten.

onsdag 12 oktober 2011 - Skrivet av Anders o Cathrine
Vinprovning
Vinprovning,8 okt-11
Då var det vår tur att ha vinprovning. Vi träffas ett par gånger om året och provar vin. Det ska vara en röd tråd eller tema. Denna gång valde vi Italien med druvorna Nebbiolo, Barbera och Dolcetto. Tre viner var från Piemonte och ett var från Lombardiet, Valtellina. Svårt som vanligt, fast vi trodde att det skulle vara ganska lätt, då alla hade en doft av vanilj som blev förvillande och styrdes mot Tempranillo.

Länk till fotoalbum: Vinprovning 2011
måndag 3 oktober 2011 - Skrivet av Anders o Cathrine
Öland
Hemma hos Anders o Inger
Anders och Inger ställer till med generös födelsedagsfest på Öland. Vi bilar ner med Peter o Vivecas snabba porsche.Vi bor på Ekerum, några spelar golf andra tar en tur runt Öland. Det är  "Ölands Skördefest" så det är fantastiskt mycket hantverk att
titta på och handla. Härlig middag på kvällen och avslutning på söndagen i Inger och Anders renoverade gamla 1700-talshus. Riktig sommarvärme var det också.