Båten Bojan!
måndag 10 april 2017 - Skrivet av Caroline&Christofer
För ankar utanför Anfi

En härlig vecka på Teneriffa tillsammans med Christofers mamma, brorsa och brorsdotter har vi haft.

I måndags och tisdags inledde vi veckan med två härliga pooldagar vid hotellet! Våra busungar tyckte att det var super att de fick vara med och bada fast att vi inte bodde på hotellet. Riktigt lata och härliga dagar!

På onsdagen skulle Christofer och Tobban montera en radar på båten. Jag och farmor tog med oss alla barnen på en bussresa till Los Cristianos. Det blev en rätt lång bussresa med fin sigtsing, dock fick vi ta taxi för att komma fram dit vi tänkt ;-) Det blev en heldag. Vi startade med lek på en "hoppark" därefter blev det glassfika och stranden. När vi badat klart var det dax för restaurangmiddag. Innan vi tog bussen hem hann vi även med lite flätning av tjejernas hår samt shopping, en mysig dag!

På torsdagen hade barnen önskat vattenpark. Farmor tog en vilodag på hotellet och vi övriga gav oss iväg till Siam park. Ett riktigt bra vattenland för de äldre barnen. Gustav tyckte det var lite tråkigt att han var för kort för de snabba attraktionerna, men han hade kul ändå! Bad hela dagen lång blev det :-)

På fredagen åkte vi på utflykt till Teide. Vi hyrde bil och körde på de slingriga bergsvägarna fram till linbanan för att sedan hoppa på den upp till bergstoppen! Fin utsikt hade vi. Det kändes av att luften var annorlunda. Tog man några raska steg blev man ganska snabbt andfådd. Christofer, Tobban och William tog en lite längre promenad uppe på toppen för att kunna se flertalet av Kanarieöarna. Väl nere från Teide körde vi till Los Cristianos för att avsluta dagen med god middag och glass.

Lördagen tillbringade vi vid poolen och avslutade även denna dag med god restaurangmiddag innan vi sa hej då till våra gäster.

Idag har vi seglat tillbaka till Grann canaria. En fin tur i strålande solsken har vi haft. Många besök av delfiner som leker med vågorna från båten.

Nu ligger vi för ankar utanför Anfi och imorgon seglar vi vidare mot Las Palmas.

Foroalbumet uppdateras under veckan. Tills dess finns bilder på FB.